Assalamualaikum hai ^^ Selamat Datang ke blog Intan Sofea.. Di kesempatan ini saya ingin memperkenalkan diri saya terlebih dahulu ^^.. Nama saya Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. Umur 19 tahun.. Mengambil kursus Pangkalan data dan Aplikasi Web.. Merupakan pelajar dari Kolej Vokasional Kuala Selangor ;) // Hai ^^ Welcome To my blog Intan Sofea.. Let me intro first.. My name is Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. 19 years old.. take courses Database Management and Web Application.. Student from College Vocational Kuala Selangor ;)

Wednesday 1 April 2015

APA ITU YOUTUBE??

Sumber: Azreen
 Apakah itu Youtube ???

Youtube adalah sebuah laman web yang mempunyai pelbagai video yang dibuat oleh tiga karyawan PayPal pada Februari 2005. Laman web ini menyenangkan pengguna untuk menonton, dan mememilih video yang mereka sukai. Youtube dipusat di San Bruno, California. Youtube memakai teknologi Adobe Flash Video dan HTML5 untuk memaparkan pelbagai video yang dibuat oleh manusia. Termasuk klip film, klip TV, dan music video. Selain itu pelbagai konten seperti blog video, video orisinal pendek dan juga video pendidikan. 

Kebanyakan konten Youtube dibuat secara individu, meskipun perusahaan-perusahaan media seperti CBS, BBC, Vevo, Hulu, dan organisasi yang lain sudah memuat turunkan video mereka ke bahagian ini dari program Youtube.  Pengguna tidak perlu mendaftar untuk mendapatkan video, sementara pengguna yang terdaftar perlu berusia 18 tahun ke atas. Pada tahun 2006 Youtube, LLC telah dibeli oleh Google dengan nilai US1.65 milion dan telah rasmi beroperasi sebagai anak perusahaan Google.

No comments:

Post a Comment