Assalamualaikum hai ^^ Selamat Datang ke blog Intan Sofea.. Di kesempatan ini saya ingin memperkenalkan diri saya terlebih dahulu ^^.. Nama saya Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. Umur 19 tahun.. Mengambil kursus Pangkalan data dan Aplikasi Web.. Merupakan pelajar dari Kolej Vokasional Kuala Selangor ;) // Hai ^^ Welcome To my blog Intan Sofea.. Let me intro first.. My name is Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. 19 years old.. take courses Database Management and Web Application.. Student from College Vocational Kuala Selangor ;)

Tuesday 7 April 2015

APA ITU GOOGLE PLUS??

Sumber: Shahril
Pengenalan Google Plus

Google +(plus) merupakan laman sesawang rangkaian social dalam talian yang dikendalikan oleh google. Laman ini secara rasminya dibuka pada 22jun 2011. Pengguna yang mempunyai rakan yang berumur 18tahun dan ke atas menyertai laman social ini. Tetapi menurut eksekutif syarikat google, vic gundotra, perkhidmatan ini dihentikan dalam masa sehari kerana mendapat permintaan yang begitu banyak daripada pengguna.
Perkhidmatan ini direka bersama laman social lain seperti google profiles dan google buzz. Laman ini juga memperkenalkan ciri-ciri baharu rangkaian social seperti cicles, hangout, spark, huddle. Dikatakan ini merupakan percubaan pertama dan terbesar syarikat google untuk bersaing dengan laman social seperti facebook.
Ciri-ciri google+

Google profiles
Google profiles merupakan satu akaun yang boleh mengakses laman-laman tertentu seperti youtube dan blogger

Hangout
Hangout adalah tempat yang digunakan untuk perbualan video

Huddle
Membolehkan para pengguna menguruskan kenalan mereka dan berhubung melalui telefon pintar

Instant upload
Membolehkan pengguna yang mempunyai peranti mudah alih android untuk memuat naik dan menyimpan gambar atau videi dalam album peribadi mereka.

Spark
Menggunakan carian google untuk mencari tajuk yang mereka sukai dan berkongsi mengenainya

Stream
Para pengguna boleh melihat ruang kemas kini daripada kenalan. Ini menyerupai suapan berita

No comments:

Post a Comment