Assalamualaikum hai ^^ Selamat Datang ke blog Intan Sofea.. Di kesempatan ini saya ingin memperkenalkan diri saya terlebih dahulu ^^.. Nama saya Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. Umur 19 tahun.. Mengambil kursus Pangkalan data dan Aplikasi Web.. Merupakan pelajar dari Kolej Vokasional Kuala Selangor ;) // Hai ^^ Welcome To my blog Intan Sofea.. Let me intro first.. My name is Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. 19 years old.. take courses Database Management and Web Application.. Student from College Vocational Kuala Selangor ;)

Sunday 5 April 2015

APA ITU VIMEO??

Sumber: Rafiqi


Maksud Vimeo 

       Vimeo ialah laman web perkongsian video di mana pengguna boleh memuat naik, berkongsi dan melihat video. Diasaskan pada bulan November 2004 oleh Jake Lodwick dan Zach Klein. Vimeo diasaskan pada bulan November 2004 oleh Jake Lodwick dan Zach Klein. Video nama telah dicipta oleh Lodwick. Pada bulan 9 Oktober 2007, Vimeo mengumumkan sokongan untuk main semula definisi tinggi dalam 1280 x 720 (720p), menjadi laman perkongsian video yang pertama untuk menyokong HD.

Kelebihan Dan Keburukan Menggunakan Vimeo

Mempunyai tetapan privasi yang tinggi, boleh memuat turun dengan sendiri, boleh berkongsi ke akuan lain dan boleh menonton berulang kali. Keburukannya pula, Ia memunyai video yang tidak ditapis dan video tidak mendapat sambutan. Anda boleh daftar jika ingin mengkongsi video anda sendiri.


No comments:

Post a Comment