Assalamualaikum hai ^^ Selamat Datang ke blog Intan Sofea.. Di kesempatan ini saya ingin memperkenalkan diri saya terlebih dahulu ^^.. Nama saya Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. Umur 19 tahun.. Mengambil kursus Pangkalan data dan Aplikasi Web.. Merupakan pelajar dari Kolej Vokasional Kuala Selangor ;) // Hai ^^ Welcome To my blog Intan Sofea.. Let me intro first.. My name is Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. 19 years old.. take courses Database Management and Web Application.. Student from College Vocational Kuala Selangor ;)

Thursday 2 April 2015

APA ITU WIKIPEDIA??

Sumber: Azri


Maksud Wikipedia

Sebuah website yang seringkali digunakan untuk mencari maklumat tentang suatu perkara. Ia dilancarkan pada 15 Januari 2001 oleh Jimmy Wales dan Larry Sanger .Laman web ini mempunyai banyak maklumat hasil dari kerjasama komuniti yang luas. Setiap orang boleh mengubah sesetengah artikal demi kebaikan tetapi perlu menunggu pengesahan dari pihak tertentu supaya versi yang diubah boleh dikenalpasti sebagai artikel yang sah bukannya vandalisma semata-mata.


Kebaikan Dan Keburukan Wikipedia

Kebaikan dan keburukan wikipedia ditentukan oleh faktor yang sama iaitu bahawa wikipedia sebuah laman web maklumat yang bebas .Kadangkala ianya di edit oleh orang yang berpengalaman dan berilmu tetapi ia juga boleh menyebabkan seseorang itu mengikut kefahaman sendiri dan melakukan pengubahan artikel secara meluru mengikut kefahaman sendiri. 


No comments:

Post a Comment