Assalamualaikum hai ^^ Selamat Datang ke blog Intan Sofea.. Di kesempatan ini saya ingin memperkenalkan diri saya terlebih dahulu ^^.. Nama saya Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. Umur 19 tahun.. Mengambil kursus Pangkalan data dan Aplikasi Web.. Merupakan pelajar dari Kolej Vokasional Kuala Selangor ;) // Hai ^^ Welcome To my blog Intan Sofea.. Let me intro first.. My name is Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. 19 years old.. take courses Database Management and Web Application.. Student from College Vocational Kuala Selangor ;)

Saturday 11 April 2015

APA ITU 9GAG??

Sumber: Meor


 


9GAG, Inc. beroperasi platform dalam talian dan laman web media sosial. Pengguna memuat naik dan berkongsi imej "dijana pengguna" dan video. 9GAG, Inc berpusat di Mountain View, California. Sejak laman web yang telah dilancarkan pada 23 April 2008, ia telah berkembang dalam populariti, mencapai lebih daripada 20 juta Facebook "suka" dan lebih 3 juta pengikut Twitter pada pertengahan bulan September 2014
Laman web ini telah menjadi pengasas bersama pada tahun 2008 oleh Universiti Hong Kong pelajar Chris Chan, dengan objektif untuk mewujudkan platform alternatif dalam talian untuk e-mel di mana pengguna dengan mudah boleh berkongsi gambar atau video lucu. Laman web ini bermula sebagai "projek sampingan" dalam tempoh masa apabila Facebook tidak boleh didapati di Hong Kong. Dalam temu bual 2012, Chan enggan menjelaskan di mana nama "9GAG" yang berasal dari.

Bermula syarikat itu di bawah satu "Hanya untuk Fun" mentaliti, pengasas 9GAG mula menggunakan 9GAG sebagai Resume-pembina untuk 500 Startups program pemecut. Semasa program musim panas, pasukan 9GAG yang bekerja pada idea-idea startup lain, termasuk StartupQuote dan Songboard. Berikutan 500 Startups program pemecut, 9GAG menyertai inkubator Y Combinator dan pengguna-asas meningkat kepada 70 juta pelawat unik global setiap bulan. 9GAG pasukan bersama pengasas dihentikan semua projek-projek lain dan mengalihkan tumpuan mereka ke atas semata-mata 9GAG. 500 Startups diberikan ekuiti untuk bantuan dan bimbingan mereka.

No comments:

Post a Comment