Assalamualaikum hai ^^ Selamat Datang ke blog Intan Sofea.. Di kesempatan ini saya ingin memperkenalkan diri saya terlebih dahulu ^^.. Nama saya Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. Umur 19 tahun.. Mengambil kursus Pangkalan data dan Aplikasi Web.. Merupakan pelajar dari Kolej Vokasional Kuala Selangor ;) // Hai ^^ Welcome To my blog Intan Sofea.. Let me intro first.. My name is Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. 19 years old.. take courses Database Management and Web Application.. Student from College Vocational Kuala Selangor ;)

Saturday 15 August 2015

APAKAH CSS??

Pelajaran 1: Apakah CSS?

Mungkin anda sudah mendengar tentang CSS tanpa mengetahui apa yang ada. Dalam pelajaran ini, anda akan mengetahui lebih lanjut mengenai apa yang CSS dan apa yang ia boleh lakukan untuk anda.

CSS adalah singkatan Cascading Style Sheets.


Apa yang boleh saya lakukan dengan CSS?

CSS adalah bahasa gaya yang menentukan susun atur dokumen HTML. Sebagai contoh, CSS meliputi fon, warna, margin, talian, ketinggian, lebar, imej latar belakang, kedudukan maju dan banyak perkara lain. Tunggu dan lihat!

HTML boleh (tdk betul) digunakan untuk menambah susun atur ke laman web. Tetapi CSS menawarkan lebih banyak pilihan dan lebih tepat dan canggih. CSS disokong oleh semua pelayar hari ini.

Selepas hanya beberapa pengajaran dari tutorial ini, anda akan dapat membuat lembaran gaya anda sendiri menggunakan CSS untuk memberikan laman web anda kelihatan hebat.

No comments:

Post a Comment