Assalamualaikum hai ^^ Selamat Datang ke blog Intan Sofea.. Di kesempatan ini saya ingin memperkenalkan diri saya terlebih dahulu ^^.. Nama saya Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. Umur 19 tahun.. Mengambil kursus Pangkalan data dan Aplikasi Web.. Merupakan pelajar dari Kolej Vokasional Kuala Selangor ;) // Hai ^^ Welcome To my blog Intan Sofea.. Let me intro first.. My name is Nur Intan Sofea binti Rosmadi.. 19 years old.. take courses Database Management and Web Application.. Student from College Vocational Kuala Selangor ;)

Sunday 29 March 2015

APA ITU TWITTER??

Sumber: Ain
Twitter adalah satu tempat yang semua orang boleh access. Twitter mempunyai bermacam-macam kegunaan. Salah satu nya ialah "tweet". Sebelum nak tweet sesuatu, kita kena create account untuk menggunakannya. Lain daripada tweet, kita boleh bagi information, upload gambar, tulis "bio" follow orang lain etc.

DAFTAR
i. Untuk guna twitter, sign up terlebih dahulu.
ii. Kemudian, isikan semua maklumat yang diminta seperti nama, email, password, re-type password, tarikh lahir and click pada sign up.
iii. Tunggu pengesahan dari twitter. Jika sudah disahkan, maka teruskan menggunakan twitter.

FOLLOW/FOLLOWERS/FOLLOWING
i. Untuk mendapatkan ramai kenalan, kita perlu cari orang lain dengan menggunakan symbol "@". Jika tidak, twitter juga sudah mencadangkan orang-orang yang kita nak follow. Jika tak nak guna cadangan yang diberikan, gunakan cara yang disebut tadi iaitu symbol “@”.
ii. Followers tu adalah orang lain follow kita dan following tu kita sendiri yang follow account orang tu sebab nak follow perkembangan dia.


No comments:

Post a Comment